Vejledning til det nye indberetningssystem

Nyhedsbrev, 10. juni 2021

Du skal udarbejde dine servicerapporter, som du plejer, men du skal logge dig ind her for at få adgang til testsystemet.

Din adgangskode og dit brugernavn er det samme, som du benytter i indberetningssystemet.

 

Det nye i systemet er, at informationerne til kunderne nu skal deles op på en lidt anden måde, så det bliver mere enkelt for kunden at se, hvordan deres installation kan forbedres og hvad der eventuelt skal udskiftes.

Sådan gør du

Under fanen ”Tilstandsvurdering” skal forslagene opdeles i fire grupper:

  • Vurdering af forbrug
  • Vurdering af tilslutningsanlæg – Varmtvandssystem
  • Vurdering af tilslutningsanlæg – Varmesystem
  • Vurdering af centralvarmeanlæg

For alle grupper gælder det, at der er mulighed for at skrive lidt fritekst, som du også kender fra det gamle system. Som noget nyt, skal der nu også vælges anbefalinger (maks 4 stk. pr. gruppe), hvilke automatisk overføres til kundens nye ”Tilstandsrapport”.

Du har selv mulighed for at oprette en række forskellige forslag, som du efterfølgende kan vælge at bruge i andre serviceeftersyn.

Du kan se, hvordan Tilstandsrapporten ser ud med dine forslag, hvis du klikker på ”Vis Tilstandsrapport” øverst på siden.


Du kan altid gå tilbage og rette, hvis der er behov for ændringer.

 

Når du er tilfreds med ”Tilstandsrapport” og ”Teknisk rapport”, kan du indberette servicerapporten med ”Indberet og gem”.
Servicerapporten er nu indberettet og bliver automatisk fremsendt pr. e-mail til kunden (kræver gyldig e-mail adresse).

Du kan se den nye udskrift, som kunden har fået tilsendt, hvis du klikker på det grønne PDF-symbol lige ved siden af PDF-symbolet for ”Teknisk rapport”.

Du kan altid gå tilbage til det almindelige indberetningssystem, hvis der bliver behov for det.

 

Hvis der opstår problemer med systemet eller du har brug for support, kan du kontakte vores IT support på tlf. 72202537 eller sende en mail på fjr-ordning@teknologisk.dk